linkedin twitter facebook github pinterest left right up down youtube instagram email menu close

News from Khartoum

Share on

Shares of Al-Rai Al-Aam newspaper recovered or seized?

The Committee for the dismantling of the June 30 regime announced it had recovered 73% of the shares of Al-Rai Al-Aam newspaper. The announcement claims that the shares of the holding company of the newspaper had been illegally transferred from the disbanded NCP to individuals from the Atabani family, a leading member of whom is Dr. Ghazi Salaheldin Alatabani. Dr. Saluheldin was formerly a member of the NCP but left the party in 2013 after failing to bring about its reform internally and went on to form the Reform Now Movement (RNM) with other party dissidents. The RNM was part of the Government of National Accord that was formed in May 2017 but withdrew from it in late 2018 along with other political parties to back protesters' call for the resignation of Al-Bashir and the formation of a transitional government.

A public statement issued by the Atabani family refuted the claim that ownership of these shares had been transferred to them from the NCP and that the family members had legally acquired the shares from the stock market where the company shares were being publicly traded. The family vowed to pursue all options including legal proceedings to restore their physical assets and historical affiliation with this newspaper. Al-Rai-Alaam newspaper is the first daily political newspaper in Sudan and was established in 1945 by the late Ismail Al-Atabani. Earlier in January, the Committee for the dismantling of the June 30 regime had confiscated the newspaper, which has ceased to operate since then.